Πέμπτη 26 Οκτωβρίου 2023

Τέλος οι στροφές προς Καρπενήσι – Το νέο μεγάλο έργο


 Οταν ολοκληρωθεί το έργο, οι οδηγοί θα καλύπτουν την απόσταση 30 λεπτά ταχύτερα και με μεγαλύτερη ασφάλεια, αφού θα γίνει νέα χάραξη στον δρόμο.

Έπειτα από την ακύρωση λόγω της προσφυγής από την ΕΑΔΗΣΥ στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ξεκίνησαν οι διαδικασίες για την προκήρυξη της επαναδημοπράτησης του Λαμία-Καρπενήσι για το τμήμα Μακρακώμη-Τυμφρηστός.

Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα στη Στερεά Ελλάδα, το οποίο θα εξυπηρετήσει τη διαπεριφερειακή σύνδεση Λαμίας – Αγρινίου καθώς και τη σύνδεση του Καρπενησίου με τη Λαμία και, διαμέσου του ΠΑΘΕ.

Το οδικό έργο εκτείνεται στο σύνολό του εντός των ορίων της Φθιώτιδας, ενισχύοντας σε μεγάλο βαθμό το επίπεδο της οδικής ασφάλειας και μειώνοντας δραστικά τον χρόνο διαδρομής, κατά περίπου 30 λεπτά. Η διάρκεια υλοποίησης του έργου ανέρχεται σε 57 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, και όταν παραδοθεί, θα βελτιώσει τη σύνδεση του Καρπενησίου με το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας.

Τι περιλαμβάνει η νέα χάραξη

Το συνολικό μήκος του έργου, προϋπολογισμού 200 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) είναι περίπου 30 χλμ. και εκτείνεται εντός των ορίων της Π.Ε. Φθιώτιδας, ενώ προβλέπονται επιπλέον και εργασίες αποκατάστασης του υφιστάμενου επαρχιακού και τοπικού επιπέδου μήκους περίπου 14 χλμ.

Η χάραξη του έργου -που ακολουθεί σχεδόν σε όλο το μήκος του νέα χάραξη – στο μεγαλύτερο τμήμα διέρχεται από ορεινό ανάγλυφο. Έχει αφετηρία το πέρας του ανατολικού μετώπου της υφιστάμενης Σήραγγας Τυμφρηστού, ενώ το πέρας του έργου είναι το δυτικό όριο της κατασκευασθείσας παράκαμψης Μακρακώμης.

Μεταξύ άλλων προβλέπεται η κατασκευή:

Μεγάλων τεχνικών γεφύρωσης
οπλισμένων επιχωμάτων
τοίχων οπλισμένης γης
οπλισμένων τοίχων αντιστήριξης στέψης συνέχειας πτερυγότοιχων χαραδρογεφυρών
τοίχων ορύγματος
οπλισμένων βάσεων επιχωμάτων
οπλισμένων τοίχων ποδός
ισόπεδων κόμβων
τεχνικών άνω και κάτω διαβάσεων
πλήθος ορθογωνικών και σωληνωτών οχετών
απαιτείται και διευθέτηση ρεμάτων.
Η αρτηρία έχει μελετηθεί ως οδός κατηγορίας ΑΙΙ, με ταχύτητα μελέτης 70 χλμ/ω και τυπική διατομή β2 (συνολικού πλάτους οδοστρώματος 8μ, που περιλαμβάνει μία λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,75μ και εξωτερική λωρίδα καθοδήγησης 0,25μ ανά κατεύθυνση). Προβλέπεται Πρόσθετη Λωρίδα Κυκλοφορίας (ΠΛΚ) κατά τμήματα, ιδίως στο ανηφορικό ρεύμα. Στα τμήματα με προσθήκη ΠΛΚ, το συνολικό πλάτος της οδού είναι 11,5μ.

Πηγή: inlamia.gr

1 σχόλιο:

  1. "Η διάρκεια υλοποίησης του έργου ανέρχεται σε 57 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης".. Ο ορισμός της σιγουριάς. 57 μήνες, ούτε μέρα περισσότερη! Πέρασαν ήδη τρεις γενεές από τα πρώτα σχέδια χάραξης επί Δικτατορίας ή και πρωτύτερα .

    ΑπάντησηΔιαγραφή