Πέμπτη 22 Μαρτίου 2018

Κοντογεωργος για Γαβρογλου:"Να εγκαταλείψει τις τυχοδιωκτικές του απόψεις"

-Ερώτηση στον υπουργό Παιδείας κ.Γαβρογλου στις 9/1/2018 απηυθηνε ο βουλευτής Ευρυτανιας κ.Κωστας Κοντογεωργος σχετικά με την αναμοριοδοτηση των σχολικών μονάδων.Ο υπουργος απάντησε με καθυστέρηση οφείλουμε να πουμε δυο μηνών για να "παρει" την πρόσφατη απάντηση απο τον κ.Κοντογεωργο συμπληρώνοντας.."...να εγκαταλείψει τις τυχοδιωκτικές του απόψεις.."
-Δειτε την ερωτηση του βουλευτη Ευευτανιας,την καθυστερημένη απάντηση του υπουργού αλλα και την απάντηση του κ.Κοντογεωργου:
Καρπενήσι  9-1-2018

ΠΡΟΣ: 1. Υπουργό Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων
               Κύριο Κωνσταντίνο  Γαβρόγλου


ΘΕΜΑ: «Αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων»

Κύριε Υπουργέ,

Τους τελευταίους μήνες, το Υπουργείο το οποίο προΐστασθε, προτείνει την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας, με την αιτιολογία τον εξορθολογισμό της υφιστάμενης κατάστασης.

Στην διαδικασία αυτή, ζητήσατε τις εισηγήσεις των Περιφερειακών Υπηρεσιακών Συμβουλίων (ΠΥΣΠΕ & ΠΥΣΔΕ), σε συνεργασία με τα Πρωτοβάθμια Συνδικαλιστικά Όργανα, τις οποίες και κατέθεσαν, αφού έλαβαν υπόψη τους τα παρακάτω κριτήρια:
• Τον πληθυσμό της έδρας των σχολείων,
• Τις συνθήκες διαβίωσης των εκπαιδευτικών,
• Την οργανικότητα,
• Την απόστασή τους από την έδρα του Νομού,
• Τις συγκοινωνιακές συνθήκες,
• Την ορεινότητα .
Παρά όλα αυτά και παρότι τα Υπηρεσιακά Συμβούλια έκαναν τις τεκμηριωμένες προτάσεις τους, το Υπουργείο χρησιμοποιώντας αυτές ως πρόσχημα, προτείνει στην ουσία την μαζική υποβάθμιση σχολικών μονάδων, ιδιαίτερα στην απομονωμένη περιφέρεια, αφού συναρτάται άμεσα ο χαρακτηρισμός του σχολείου με τα μόρια των εκπαιδευτικών.

Για παράδειγμα εξισώνει τους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς και των δύο βαθμίδων στο Καρπενήσι την Φλώρινα και τα Γρεβενά, με αυτούς που υπηρετούν στην Αθήνα την Θεσσαλονίκη, την Πάτρα η τα Χανιά, μοριοδοτόντας τις σχολικές μονάδες με ένα μόριο.

Ενώ σε πόλεις με ανάλογο πληθυσμό όπως είναι για παράδειγμα το Σχηματάρι, η Στυλίδα και η Μακρακώμη και χωρίς να αντιμετωπίζουν προβλήματα, ορεινότητας, απομόνωσης και αυξημένου κόστους ζωής, προτείνει τετραπλάσια μόρια.
Με λίγα λόγια, η πρόταση του Υπουργείου, αντίκειται στα ίδια κριτήρια που το ίδιο έθεσε.

Κύριε Υπουργέ, με βάση τα προαναφερθέντα ερωτάσθε:

1.Προτίθεσθε να αποκαταστήσετε άμεσα την αδικία και να λάβετε σοβαρά υπόψη τις πραγματικές συνθήκες που καταγράφονται ιδιαίτερα στις ορεινές πρωτεύουσες των Νομών της χώρας;

2.Είναι στο σχεδιασμό σας, η εξασφάλιση ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση, ιδιαίτερα των νέων της περιφέρειας, σύμφωνα με το Σύνταγμα της χώρας;

3.Αλήθεια γνωρίζετε τις διαφορές στην λειτουργία μιας σχολικής μονάδας πρωτοβάθμιας η δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο Κολωνάκι και στο Καρπενήσι, τις οποίες εξισώνετε με την πρόταση μοριοδότησής των;

Οι ερωτώντες Βουλευτές
Κώστας Κοντογεώργος βουλευτής Ευρυτανίας
Ιωάννης Αντωνιάδης βουλευτής Φλώρινας

ΘΕΜΑ : «Απάντηση στην Ερώτηση με αριθμό 2428/9-1-2018»
Απαντώντας στην Ερώτηση με αριθμό 2428/9-1-2018, την οποία κατέθεσαν οι Βουλευτές κ. Κώστας Κοντογεώργος και κ. Ιωάννης Αντωνιάδης, με θέμα «Αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων», σας κάνουμε γνωστά τα ακόλουθα:
Οι σχολικές μονάδες Α ́/θμιας και Β ́/θμιας Εκπαίδευσης σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 8 του άρθρου 16 του ΠΔ50/1996 (45 τΑ ́), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 14 του ΠΔ100/1997 (94 τΑ ́), την παρ. 2 του άρθρου 1 του ΠΔ39/1998 (43 τΑ ́) και το ΠΔ111/2016 (193 τΑ ́), κατατάσσονται σε κατηγορίες με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση των αρμοδίων Κεντρικών Υπηρεσιακών Συμβουλίων, τα οποία λαμβάνουν υπόψη και τη γνώμη των δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών και τις εισηγήσεις των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων αυτών, οι οποίες διαμορφώνονται σε συνεργασία με τα αρμόδια πρωτοβάθμια συνδικαλιστικά όργανα, με βάση τον πληθυσμό της έδρας των σχολείων, τις συνθήκες διαβίωσης των εκπαιδευτικών, την οργανικότητα, την απόστασή τους από την έδρα του Νομού, τις συγκοινωνιακές συνθήκες και το υψόμετρο.
Το ΥΠΠΕΘ με σκοπό τον εξορθολογισμό της υφιστάμενης κατάταξης των σχολικών μονάδων σε κατηγορίες μετάθεσης (μοριοδότηση) εξέδωσε τις Φ10/1814/209457/ΓΔ4/7- 12-2016 και Φ10/70/26569/Δ1/16-2-2017 εγκυκλίους προς τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, τις Διευθύνσεις Α ́/θμιας και Β ́/θμιας Εκπαίδευσης και τα Περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΠΥΣΠΕ, ΠΥΣΔΕ) της χώρας και οι υπηρεσίες του ΥΠΠΕΘ λαμβάνοντας υπόψη:
-τα κριτήρια που ορίζονται στο Π.Δ. 111/2016 τα οποία και είναι:
-ο πληθυσμός της έδρας των σχολείων
-οι συνθήκες διαβίωσης των εκπαιδευτικών
-η οργανικότητα
-η απόσταση των σχολείων από την έδρα του νομού
-Οι συγκοινωνιακές συνθήκες
-το υψόμετρο και
το γεγονός ότι τα μονοθέσια και διθέσια σχολεία Α ́/θμιας Εκπαίδευσης, που χαρακτηρίζονται δυσπρόσιτα κατατάσσονται στην κατηγορία ΙΓ και μοριοδοτούνται με 14 μόρια,
-τις προτάσεις των ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ,
-την υφιστάμενη μοριοδότηση σχολικών μονάδων Α ́/θμιας και Β ́/θμιας Εκπαίδευσης και -συνεκτιμώντας, με τη χρήση εργαλείων λογισμικού, κριτήρια που αφορούν στον πληθυσμό της έδρας του σχολείου, την οργανικότητα της σχολικής μονάδας, την απόσταση των σχολείων από την έδρα του νομού, το υψόμετρο και τη νησιωτικότητα των περιοχών και λαμβάνοντας επίσης υπόψη, για κάθε σχολική μονάδα, που βρίσκεται εκτός πρωτεύουσας νομού, το υψόμετρο της διαδρομής κατά την μετάβαση από την πρωτεύουσα του νομού στο σχολείο, την ποιότητα του οδικού δικτύου μέχρι το σχολείο, τις εναλλακτικές διαδρομές πρόσβασης, τις ιδιαίτερες συνθήκες του τόπου του σχολείου (περιοχή εργοστασίων, περιοχή λιγνιτωρυχείων, μειονοτικά σχολεία, παραμεθόριες περιοχές, τουριστικές περιοχές),
προχώρησαν στη διαμόρφωση πρότασης αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων Α ́/θμιας και Β ́/θμιας Εκπαίδευσης.
Τέλος, επισημαίνεται ότι η διαδικασία είναι σε εξέλιξη καθώς, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο ΠΔ 111/2016 για την κατάταξη των σχολικών μονάδων Α ́/θμιας και Β ́/θμιας Εκπαίδευσης σε κατηγορίες, το ΥΠΠΕΘ με το αριθ. Φ.20/215829/ΓΔ4/07-12-2017 έγγραφο, απέστειλε την πρότασή του προς τα Κεντρικά Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΚΥΣΠΕ, ΚΥΣΔΕ), για να υποβάλουν τις εισηγήσεις τους για τις σχολικές μονάδες αρμοδιότητάς τους, όπως αυτές θα έχουν διαμορφωθεί σε συνεργασία με τα αρμόδια Δευτεροβάθμια Συνδικαλιστικά Όργανα, προκειμένου να προβεί στην έκδοση των σχετικών Υπουργικών Αποφάσεων.
O ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ

Από τον Βουλευτή Ευρυτανίας σήμερα Πέμπτη 22/3/2018 εξεδόθη το ακόλουθο δελτίο τύπου:

Ο Υπουργός Παιδείας, αφού παρήλθαν πάνω από δυόμιση μήνες και μετά από πίεση στη Βουλή των Ελλήνων απάντησε στην ερώτηση που κατέθεσε ο Βουλευτής Ευρυτανίας κ. Κώστας Κοντογεώργος και ο Βουλευτής Φλώρινας κ. Ιωάννης Αντωνιάδης στις 9/1/2018, σχετικά με την αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Η απάντησή του μπορεί να χαρακτηριστεί λίαν επιεικώς απαράδεκτη. Προφανώς ο κ. Υπουργός, καταργώντας κάθε δημοκρατική διαδικασία, επιφυλάσσει για τον εαυτό του το δικαίωμα χαρακτηρισμού των σχολικών μονάδων.

Πρέπει να αντιληφθεί ότι η Ελλάδα είναι μία δημοκρατική Ευρωπαϊκή χώρα, η οποία διέπεται από το κυρίαρχο Σύνταγμά της βάσει του οποίου διασφαλίζονται οι δημοκρατικές ελευθερίες και οι αποφάσεις των συλλογικών οργάνων.

Συνεπώς, οφείλει να λάβει σοβαρά υπόψη του τις προτάσεις των Υπηρεσιακών Συμβουλίων της Εκπαίδευσης και να εγκαταλείψει τις τυχοδιωκτικές του απόψεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου