Τετάρτη 29 Μαΐου 2024

Πας Τρίκαλα, αλλά η πινακίδα γράφει Καρπενήσι. Πωτς γκένεν, αυτό;


 Χρήστος Ξανθάκης

Τι να πω ρε συ, σπάω το κεφάλι μου να θυμηθώ ποιοι κάνουν τα κουμάντα στην Ευρυτανία και δεν τα καταφέρνω. Μήπως αγαπητές αναγνώστριες και αγαπητοί αναγνώστες, μπορείτε κάπως να με βοηθήσετε;


Ποστάρω την περασμένη στο φέηζμπο το κομμάτι για το Ελληνικό Καλοκαίρι, σχολιάζει από κάτω ο φίλος Γιάννης:

«Να έγραφες κάτι αισιόδοξο μια μέρα και τι στον κόσμο»!

Του απαντάω:

«Από Δευτέρα».


Δευτέρα σήμερα, λοιπόν, και κάτι αισιόδοξο δεν έχω να γράψω (πλην μπασκετικού Παναθηναϊκού, βεβαίως!), αλλά μπορώ να σας διηγηθώ ένα στόρι που βγάζει γέλιο:

Το στόρι με τις πινακίδες για Τρίκαλα, που έγιναν πινακίδες για Καρπενήσι!


Και εξηγούμαι για να μην παρεξηγούμαι:


Όπως έχω επανειλημμένα σημειώσει και αλλού και εδώ στο Newpost, ο μεγάλος ο πόνος των Τρικαλινών και των Καρδιτσιωτών τα τελευταία πενήντα χρόνια ήταν ο δρόμος από τη Λαμία ως τα μέρη μας. Να γινόταν κανονική εθνική οδός, δηλαδή, αυτή η καρμανιόλα που σε έβγαζε Δυτική Θεσσαλία μέσω Δομοκού κι είχε ορφανέψει κόσμο και κοσμάκη. Χώρια οι καθυστερήσεις, χώρια η ταλαιπωρία, χώρια η αγωνία με τις νταλίκες νυσταγμένες και βαριές. Είχε παραγίνει το κακό…


Οπότε ήρθε ο ΣΥΡΙΖΑ και παρέδωσε το μεγάλο το κομμάτι από Ξυνιάδα ως Τρίκαλα, ευχαριστούμε πολύ. Και ήταν να χαρούμε και το μικρό κομμάτι από Λαμία ως Ξυνιάδα το 2021, αλλά μας κάτσανε η πανδημία και ο Κώστας Αχιλλέα Καραμανλής και πάρτε παράταση γκαφάλια. Για το 2022, για το 2023, άντε ήρθε το 2024, την έκοψε την κορδέλα ο Κυριάκος, ξανά μανά ευχαριστώ. Και κάπου εδώ θα έπρεπε να έχει λήξει η φασούλα, έλα όμως που στην Ελλάδα δεν υπάρχει έργο χωρίς «ουρά». Η οποία, ρε γαμώτι, δεν αφορούσε καν στο δρόμο, αφορούσε στις πινακίδες!

Μου συνέβη ακριβώς μια βδομάδα μετά από την περήφανη παράδοση του νέου τμήματος, όταν βγήκα εθνική οδό για να πάω Τρίκαλα. Υποχρεώσεις, τράπεζες, μαστόρια, μην τα πολυσυζητάμε τώρα. Και αναρωτιόμουν πώς να είναι ο καινούριος ο δρόμος, πόση ώρα γλυτώνουμε, τι εξτρά διόδια πληρώνουμε, τα γνωστά. Οπότε, κοντεύω να φτάσω Λαμία, λέω «τώρα θα δω τις πινακίδες», βλέπω κάτι «Καρπενήσι/Γρεβενά», αδιαφορώ, «τώρα θα δω τις πινακίδες», προχωράω, προχωράω, προχωράω, «τώρα θα δω τις πινακίδες», φτάνω Λαμία, μπαίνω Λαμία, βγαίνω στον παλιό τον δρόμο, τραβάω μαλλί!


Και νόμιζα ότι είμαι το μοναδικό ούφο που του συνέβη αυτό κι έχασε το φρέσκο το έγκζιτ, αλλά είχα μια κουβέντα το ίδιο απόγευμα με το φίλο μου το Νίκο Σακκά, τον δήμαρχο Τρικάλων, και μου είπε «άσε και η κόρη μου το ίδιο έπαθε». Και ύστερα το άκουσα και από άλλον και από παράλλον, «γκαντάμιτ» σκέφτηκα «δεν είμαι εγώ στόκος, κάτι δεν πάει καλά εδώ»…




Οι πινακίδες δεν πηγαίνανε καλά, βεβαίως, γιατί μόνο σ’ ένα σημείο, μια τόση δα έδειχνε «Τρίκαλα/Καρδίτσα», ενώ όλες οι υπόλοιπες οι μεγάλες ήταν αφιερωμένες στο Καρπενήσι και στα Γρεβενά. Και φυσικά έπεσε γκρίνια και φυσικά έπεσαν τηλέφωνα στο Μεταφορών (αυτοί είχαν την ευθύνη) και φυσικά έπεσαν εντολές και τοποθετήθηκαν συμπληρωματικές πινακίδες για τις πόλεις τις δικές μας στη Δυτική Θεσσαλία. Στο πλάι, εννοείται, τις θέσεις τις καλές τις είχαν καταλάβει το Καρπενήσι και τα Γρεβενά, και όχι τόσο γκράντε οι καινούριες οι ταμπέλες όσο οι προηγούμενες. Μην τα θέλουμε και όλα!


Και κάθομαι τώρα εγώ και σκέφτομαι με το φτωχό μου το μυαλό:

Δυο υπουργούς έχουν τα Τρίκαλα κι ο Παπαστεργίου, μάλιστα, είναι και μπράβα περσόνα. Διαθέτει και τον Τσιάρα η Καρδίτσα, που μέχρι προχτές γάζωνε στο Δικαιοσύνης. Πως μας τη φέρανε έτσι με τις πινακίδες; Και δεν νομίζω ότι μας τη σκάσανε οι Γρεβενιώτες, που να βρεθεί πολιτική ισχύς στην περιοχή μετά από την αποχώρηση του γίγαντα Πάτση; Άρα από Καρπενήσι μεριά το φάγαμε το σφόλι. Τι να πω ρε συ, σπάω το κεφάλι μου να θυμηθώ ποιοι κάνουν τα κουμάντα στην Ευρυτανία και δεν τα καταφέρνω. Μήπως αγαπητές αναγνώστριες και αγαπητοί αναγνώστες, μπορείτε κάπως να με βοηθήσετε;


Υ.Γ.: Εν τω μεταξύ ξεσάλωσαν κάποιες τοπικές ιστοσελίδες των Τρίκάλων ότι οι «διευκρινιστικές» πινακίδες τοποθετήθηκαν με «παρέμβαση» του δημάρχου Μετεώρων Λευτέρη Αβραμόπουλου. Να μου λέγανε ότι κάψανε τις τηλεφωνικές γραμμές οι καλόγεροι, άντε να το πιστέψω…ανία και δεν τα καταφέρνω. Μήπως αγαπητές αναγνώστριες και αγαπητοί αναγνώστες, μπορείτε κάπως να με βοηθήσετε;

newpost.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου