Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2018

Κώστας Κοντογεώργος προς Γαβρογλου:Γράφετε στα παλια σας τα παπούτσια ακόμη και την αποψη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης

-Σκληρή επίθεση εξαπέλυσε ο βουλευτής Ευρυτανιας κ.Κωστας Κοντογεώργος στην Ολομέλεια της Βουλης κατα του υπουργού Παιδειας κ.Γαβρογλου.
Αφορμή στάθηκε το σχεδιο νομου σχετικά με το "Πανεπιστήμιο Δυτικης Αττικης" .
Δειτε τον έντονο διάλογο μεσα απο τα πρακτικά της Βουλης:
Πρακτικά Συνεδρίασης Ολομέλειας 26/2/2018  Σχεδίου Νόμου Υπ.        Παιδείας: Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής
Τον λόγο έχει ο κ. Κωνσταντίνος Κοντογεώργος, Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, για επτά λεπτά. 
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΟΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε
Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, ακούγοντας κανείς τον βαρύγδουπο τίτλο του σημερινού σχεδίου νόμου που συζητούμε, δεν μπορεί παρά να συμφωνήσει. «Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής». Ο τίτλος περιλαμβάνει τα πάντα, τα όνειρα ενός μεγάλου πληθυσμιακού κομματιού του νομού Αττικής και ικανοποιεί την αίσθηση της ακοής σε κάθε οικογένεια της Δυτικής Αττικής. 
Όμως, τα πράγματα στην ουσία τους είναι έτσι; Είναι αναβάθμιση της τριτοβάθμιας παιδείας στην δυτική Αττική; Και ποια είναι εκείνα τα στοιχεία που μπορεί να προσδιορίσουν την αναβάθμιση; Είναι ποιοτική αναβάθμιση; Αυξάνονται οι πόροι στα Ιδρύματα που συνενώνονται; Δυστυχώς, όχι. Αυξάνονται οι ανθρώπινοι πόροι, το διδακτικό προσωπικό; Δυστυχώς, όχι. Αυξάνονται τα κονδύλια για την έρευνα σε όλη αυτήν την περιοχή; Δυστυχώς, όχι. Απλώς είναι μία συνένωση. 
Είναι μία συνένωση, η οποία ανταποκρίνεται βεβαίως, στο κάλεσμα των καιρών και των μνημονίων, ικανοποιεί την ακοή ως αίσθηση ενός μεγάλου πληθυσμού της κοινωνίας, μα, πάνω απ’ όλα ενώ θα ήταν ένα εγχείρημα το οποίο θα έπρεπε να περικλείει τη συναίνεση όλου του πολιτικού κόσμου -όπως θα έπρεπε να είναι τα θέματα παιδείας- εν τούτοις, τελικά μας γεννάται η εξής απορία σε αυτήν την Αίθουσα: Θέλει η Κυβέρνηση τη συναίνεση της αντιπολίτευσης σε εγχειρήματα που αφορούν την αναβάθμιση της παιδείας ναι ή όχι; Διότι από τη μία πλευρά δεν μπορεί να την επιζητεί και από την άλλη να την υπονομεύει η ίδια και από την άλλη να λέει ότι η Αξιωματική Αντιπολίτευση «στρίβει δια του αρραβώνος». Ένα από τα δύο θα συμβαίνει. Ή την επιζητεί με πράξεις και την επιχειρεί και την πετυχαίνει ή την υπονομεύει. Και εδώ, στην προκειμένη περίπτωση την υπονομεύει. 
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ο σημερινός Υπουργός Παιδείας ο οποίος κάθε νομοθετικό εγχείρημά του το τεκμηριώνει στη βαλτωμένη κατάσταση που επικρατεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση εδώ και σαράντα χρονιά, παραλείπει να μας πει ο ίδιος ως ακαδημαϊκός σαράντα χρόνια σε αυτήν τη χώρα αν φέρει κι αυτός κάποιο μερίδιο ευθύνης. Ή τέλος πάντως μόνο φταίνε οι άλλοι; Παραλείπει τεχνηέντως αυτήν την υποχρέωσή του. 
Επίσης, ο σημερινός Υπουργός Παιδείας θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ο μετρ των πελατειακών σχέσεων. Ικανοποιεί τα πάντα, βεβαίως ακουστικά και μόνο, γιατί στην ουσία δεν απαντά σε κανένα από τα ερωτήματα που γεννούνται. Για παράδειγμα, το νέο εκπαιδευτικό ίδρυμα είναι μελετημένο στον βαθμό εκείνο που θα εξασφαλίζει και την επιτυχία του; Η μελέτη βιωσιμότητάς του, σκοπιμότητάς του, περικλείει τον απαιτούμενο κοινωνικό αλλά και ακαδημαϊκό διάλογο, ώστε να ανταποκρίνεται στα κριτήρια ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού ιδρύματος; Ποια είναι η σύνδεσή του με την αγορά εργασίας; Ποια είναι σύνδεσή του στον παγκόσμιο ακαδημαϊκό χάρτη μιας σύγχρονης ευρωπαϊκής χώρας; Ανταποκρίνεται σε αυτά τα κριτήρια; 
Δυστυχώς, για άλλη μια φορά η προχειρότητα επικρατεί, για άλλη μια φορά είναι η νομοθέτηση αποσπασματική, για άλλη μια φορά ο Υπουργός Παιδείας επιβεβαιώνεται πραγματικά σε αυτό που είναι μετρ, το επαναλαμβάνω, στις πελατειακές σχέσεις. Διότι απευθύνεται σε συγκεκριμένο πολιτικό ακροατήριο, διότι ο ίδιος επιφυλάσσει για τον εαυτό του σειρά υπουργικών αποφάσεων που μπορεί να ρυθμίζουν θέματα και σε αυτό το εκπαιδευτικό ίδρυμα για τα επόμενα δύο, ίσως και τρία, χρόνια περικλείοντας την επόμενη εκλογική αναμέτρηση και κατ’ αυτή την έννοια επιβεβαιώνει την ικανότητά του ως μετρ των πελατειακών σχέσεων. 
Επίσης, επιβεβαιώνει για ακόμη μια φορά την απέχθειά του στον διάλογο, την απέχθειά του στο να δέχεται διαφορετικές απόψεις και γνώμες.  Κύριε Υπουργέ, δεν είναι μόνο ότι απεχθάνεστε τον διάλογο, αλλά καταστρατηγείτε και κάθε έννοια κοινοβουλευτικού ελέγχου. Δεν απαντάτε σε καμία ερώτηση Βουλευτή μέσα στο Εθνικό Κοινοβούλιο.       
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Κύριε συνάδελφε…
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΟΣ: Αφήστε. Θα σας το δώσω τώρα στα Πρακτικά.
Προσωπικά, σας έχω κάνει τρεις ερωτήσεις από τις 30 Οκτωβρίου μέχρι σήμερα, για διάφορα θέματα. Παρακαλώ να γραφτεί στα Πρακτικά. Ερώτηση για τα σχολικά γεύματα στις 30/10. Καμία απάντηση. Δεύτερη ερώτηση στις 27/11, που αφορά την παράλληλη στήριξη στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Καμία απάντηση. Τρίτη ερώτηση στις 9/1/2018, που αφορά την αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων. Καμία απάντηση.  
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Κωνσταντίνος Κοντογεώργοςκαταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο Αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)
Καταστρατηγείτε πλήρως τη λειτουργία του κοινοβουλευτικού ελέγχου στη Βουλή και τον Κανονισμό της Βουλής, γράφοντας στα παλιά σας τα παπούτσια τον κοινοβουλευτικό έλεγχο. Και γι’ αυτό θα πρέπει να απαντήσετε. Γι’ αυτό μου δίνεται άλλη μια φορά την ευκαιρία, δίνοντας για τα Πρακτικά τις Βουλής, και τις τρεις τελευταίες ερωτήσεις μου, χωρίς να πάρω καμία απάντηση. Ούτε στο παρελθόν. 
Επιβεβαιώσατε, λοιπόν, για άλλη μια φορά την άποψή σας αν σέβεστε πράγματι τον διάλογο και τον κοινοβουλευτικό έλεγχο με τις απαντήσεις σας εδώ στο Κοινοβούλιο, τουλάχιστον.    
Κι έρχομαι σε δύο πολύ επίμαχα θέματα, γιατί οι Εισηγητές της Νέας Δημοκρατίας τα έθιξαν όλα. Θέμα πρώτον, υποχρεωτική δεκατετράχρονη εκπαίδευση. Κανένας δεν διαφωνεί, κύριε Υπουργέ. Είναι, όμως, πρόβλεψη στο γόνατο. Ένα παράδειγμα θα σας φέρω μόνο για το υποχρεωτικό νηπιαγωγείο από τα τέσσερα. 
Εδώ μόνο μία κουτοπονηριά μπορώ να σας δικαιολογήσω, ότι καταφέρνετε, ταυτόχρονα, με μία κίνηση να πάψετε το ζήτημα μου απασχολεί την Αυτοδιοίκηση στο σύνολό της ότι δεν υπάρχουν θέσεις στους παιδικούς σταθμούς. Μεταφέρετε με μία απόφασή σας, εικονικά τουλάχιστον, έναν μεγάλο αριθμό νηπίων από τους παιδικούς σταθμούς στα νηπιαγωγεία. 
Τώρα, βεβαίως, το πώς θα λειτουργήσουν τα νηπιαγωγεία αυτά, ιδιαίτερα στην περιφέρεια, σε προβληματικές περιοχές, δεν σας ενδιαφέρει. Ποιος θα είναι ο αριθμός; Πώς μπορεί να μετακινηθεί ένα νήπιο υποχρεωτικά για να παρακολουθήσει, από μία οικογένεια που ζει, για παράδειγμα, στα Άγραφα και δεν υπάρχει νηπιαγωγείο για 50 ή για 60 χιλιόμετρα; Αυτά δεν σας ενδιαφέρουν. Σας ενδιαφέρει απλώς η μετακύλιση του προβλήματος, γράφοντας στα παλιά σας τα παπούτσια ακόμα και την άποψη της τοπικής Αυτοδιοίκησης. 
Εάν πράγματι σέβεστε και τους θεσμούς της κοινωνίας, τον βασικό πυλώνα της δημοκρατίας μας, που είναι η Τοπική Αυτοδιοίκηση, θα πρέπει να απαντήσετε σε αυτά τα προβλήματα.     
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Πόσα παιδιά μένουν έξω; Ξέρετε; 
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΟΣ: Εγώ ξέρω για τον τόπο μου, για τον Νομό Ευρυτανίας. Σαράντα παιδιά. Σαράντα νήπια. Θα μετακινηθούν αυτά; Εγώ ξέρω. Εσείς ξέρετε; 
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Συνολικά θέλω να μου πείτε, αν τυχόν… 
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΟΣ: Αφήστε τα αυτά. Θα μου πείτε. Αφήστε την τεχνική σας αυτή να διακόπτετε κατά τη διάρκεια των τοποθετήσεων. Θα απαντήσετε συνολικά και θα απαντήσετε και εγγράφως! Θα σας θέσω κι άλλες ερωτήσεις.   
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Δημήτριος Κρεμαστινός): Ευχαριστώ πολύ, κύριε Κοντογεώργο. 
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΟΣ: Κι εγώ σας ευχαριστώ πάρα πολύ. Θα απαντήσετε, κύριε Υπουργέ. Και μην διακόπτετε! 
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου