Πέμπτη, 4 Μαΐου 2017

Πρέπει να θυσιαστεί νάρκισσος για να στεριώσει το γιοφυρι Καρδίτσα-Αγρινιο

Πρέπει να θυσιαστεί νάρκισσος για να στεριώσει το γιοφύρι Καρδίτσα- Αγρίνιο

Πηγή thessaliatv.gt

 Στην ελληνική παράδοση ο πρωτομάστορας που έχτιζε γεφύρια, έπρεπε να θυσιάσει κάτι πολύτιμο, για να στεριώσει το κατασκεύασμά του, αφού για τα χρόνια του μεσαίωνα και της Τουρκοκρατίας, οι γέφυρες αποτελούσαν θεόσταλτο δώρο, καθώς συνέδεαν ανθρώπους και τοπικές κοινωνίες.. Τα γεφύρια τα χρόνια εκείνα ήταν κάτι σαν το διαδίκτυο και το fb σήμερα, αφού ήταν οι πετρόκτιστοι δίαυλοι επικοινωνίας μεταξύ ανθρώπων... Και ο κατασκευαστής τους θα έπρεπε να ένιωθε πρίπου σαν το Ζούκεμπεργκ..
 Για να "πνιξει" λοιπόν αυτή του τη ματαιοδοξία, αναγκαζόταν να θυσιάσει από τη γυναίκα του όπως στο θρυλικό γεφύρι της Άρτας, έως και το νάρκισσο που έχει μέσα του, όπως αναφέρει το εκπληκτικό τραγούδι σε στίχους Θωμά και μουσική Ευρυπίδη Μπέκου, τραγουδισμένο από τον Ψαραντώνη...
 Ένα γεφύρι λοιπόν είναι και αυτό πάνω στον ποταμό Μέγδοβα, που θα συνδέει την Καρδίτσα με το Καρπενήσι και το Αγρίνιο και περιμένει πάνω από έναν αιώνα την υλοποίσή του..
 Έγινε και ημερίδα τον Απρίλη του 2010, παρουσία του περιφερειάρχη και των δημάρχων των περιοχών (καρπενησίου, Καρδίτσας, Ιτάμου) και θεωρήθηκε ότι το ποσό των 200.000 ευρώ ήταν αρκετό για να ολοκληρωθεί η μελέτη του άξονα και της κατασκευής της γέφυρας...
 Έκτοτε η τύχη της μελέτης και του έργου αγνοείται...
Στην ημερίδα εκίνη εταξύ άλλων είχαν ειπωθεί και τα κάτωθι:
"Πρώτος, ο μεγάλος οραματιστής και πολιτικός Χαρίλαος Τρικούπης, εμπνεύστηκε και σχεδίασε την οδική
επικοινωνία της Θεσσαλίας με την Δυτική Ελλάδα (Αγρίνιο, Καρπενήσι). Το όραμά του, αγκαλιάστηκε από τους πολί-
τες, των Αγράφων και η οδός χαρακτηρίστηκε «Παραμεγδόβιος» όμως παρέμεινε στα χαρτιά και όνειρο στα τέλη του
19ου και όλον τον εικοστό αιώνα. Ορισμένοι πολιτικοί το 1930 και το 1960 προσπάθησαν να προχωρήσει η οδική
σύνδεση χωρίς αποτέλεσμα. Όμως το όνειρο το κρατούσαν ζωντανό φορείς και πολίτες της περιοχής Αγράφων. Στη
δεκαετία του 1980, ο λαϊκός φορέας της περιοχής Αγράφων, η ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΑΦΙΩΤΙΚΩΝ ΧΩΡΙΩΝ Ν. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ έδω-
σε απόλυτη προτεραιότητα στην ανάγκη κατασκευής του έργου και μέσα από την οργάνωση Συνεδρίων, Ημερίδων,
Ανταμωμάτων, δεκάδων Παραστάσεων, κατάθεση υπομνημάτων και δημοσιευμάτων βρήκε ανταπόκριση από το
Υπουργείο Δημοσίων Έργων. Πρώτα με την κατασκευή του τμήματος ΚΑΛΛΙΘΗΡΟ– ΡΑΧΟΥΛΑ– ΚΑΣΤΑΝΙΑ– ΜΟΥΧΑ
από την πλευρά του Ν. Καρδίτσας. Το 1989, ανατέθηκε η σύνταξη μελέτης του τμήματος ΦΡΑΓΜΑ- ΛΙΜΝΗΣ ΠΛΑΣΤΗ-
ΡΑ - ΜΕΓΔΟΒΑ - ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΑ. Η μελέτη συντάχθηκε και μετά άρχισαν οι παρεμβάσεις για αλλαγές στην διαδρομή.
! ! ! Το 2002, έγιναν δύο αναθέσεις από τις περιφέρειες Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας για το εναπομείναν και πιο δύ-
σκολο τμήμα (ΝΕΡΑΪΔΑ - ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΑ), οι οποίες δεν περατώθηκαν και κρίθηκαν μη εκτελεστέες λόγω κόστους.
Από το 2007, περιμένουμε τις μελέτες από Νεράιδα- Μαυρομμάτα (μήκος 18χλμ) και κατασκευής γέφυρας, ως μια Νο-
μαρχιακή σύνδεση από εθνική που ξεκίνησε στον αρχικό σχεδιασμό. ! Σήμερα οι κυβερνώντες πρέπει να λάβουν υπό-
ψη και τα οφέλη που θα προκύψουν από την επικοινωνία των δύο σημαντικών λιμανιών του Βόλου και του Αστακού.

Β ́ Η οδική σύνδεση ΛΙΜΝΗ ΠΛΑΣΤΗΡΑ - ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ
Με την τουριστική ανάπτυξη της λίμνης Πλαστήρα και του Καρπενησίου, επιτακτική είναι η ανάγκη σύνδε-
σης των δύο τουριστικών περιοχών. Από το 2001 έως σήμερα χρηματοδοτήθηκαν και κατασκευάστηκαν ή βρίσκο-
νται σε εξέλιξη περίπου 20 χλμ. από Αυχένα Καστανιάς Ιτάμου- Γιαννουσέϊκα- Νεράιδα- Τριφύλλα- Κλειτσός Ευρυτα-
νίας. Απομένει τμήμα 5 χλμ. στον ν. Καρδίτσας για να επιτευχθεί η ολοκλήρωση της πιο σημαντικής ορεινής
τουριστικής διαδρομής στην Ελλάδα.

Γ ́ Η οδική σύνδεση ΚΑΡΔΙΤΣΑ – ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ
Σήμερα υπάρχει οδική σύνδεση Καρδίτσας με Καρπενήσι μέσω Ρεντίνας- Φουρνάς. Η πιο σύντομη όμως δια-
δρομή είναι μέσω Ραχούλας- Σαρανταπόρου- Μαυρολόγγου- Τριφύλλα που φέρνει τις δύο πόλεις πιο κοντά κατά 20
χιλιόμετρα. Απομένει ένα τμήμα 7 χλμ. για την επίτευξη του στόχου.
Οι τρεις οδικές συνδέσεις, αναδεικνύουν το ρόλο του Δήμου Ιτάμου και ειδικά του ΤΔ Νεράιδας, ως συγκοι-
νωνιακού κόμβου. Χρέος της Πολιτείας, φορέων του νομού και των πολιτικών είναι η χρηματοδότηση και κατασκευή
των τριών οδικών τμημάτων που αναβαθμίζουν και συμβάλλουν στην ανάπτυξη της περιοχής και κάνουν πράξη το
όραμα του Χαριλάου Τρικούπη, έστω και με καθυστέρηση 100 χρόνων."
Σ.Σ. Προφανώς πρέπει να θυσιαστεί νάρκισσος για να στεριώσει τιο γιοφύρι και ο δρόμος Καρδίτσα- Αγρίνιο...
Γ.Κ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου