Παρασκευή, 31 Μαρτίου 2017

Ο Δημητρης Κωνσταντοπουλος για την κάθετη σύνδεση του Αγρινιου

Ο Δ. Κωνσταντόπουλος για την κάθετη σύνδεση του Αγρινίου

 Ερώτηση Δημήτρη Κωνσταντόπουλου Βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας, για την κάθετη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια οδό και την ανακατασκευή της παλαιάς εθνικής οδού του Αγρινίου.
κωνσταντοπουλος
Πηγη agrinioreport.com
Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη.
Θέμα : “Σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό και ανακατασκευή παλαιάς εθνικής οδού του Αγρινίου”
Κύριε Υπουργέ,
Η ολοκλήρωση της Ιονίας Οδού αναμένεται να δώσει αναπτυξιακή προοπτική στην Αιτωλοακαρνανία και γενικότερα στη Δυτική Ελλάδα, όπου η υλοποίηση έργων υποδομής είναι κάτι παραπάνω από αναγκαία. Ωστόσο, το Αγρίνιο, η μεγαλύτερη πόλη της Αιτωλοακαρνανίας και μία από τις μεγαλύτερες της Δυτικής Ελλάδας με πληθυσμό 100.000 κατοίκους, στην οποία κατοικεί το 60% του πληθυσμού του Νομού, έχει αφεθεί εκτός σχεδιασμού του βασικού έργου υποδομής της Ιονίας οδού. Οι κάτοικοι προκειμένου να έχουν πρόσβαση σε αυτήν, είναι αναγκασμένοι να μετακινούνται προς τις διαθέσιμες συνδέσεις μέσω του προβληματικού δικτύου της παλαιάς εθνικής οδού, σε απόσταση είτε 22 χλμ προς τα ανατολικά είτε 22χλμ προς τα νότια.
Το Τ.Ε.Ε. – Περιφερειακό Τμήμα Αιτωλοακαρνανίας μέσω ομάδας εργασίας του, έχει εκδώσει πόρισμα σχετικά με την αναγκαιότητα της σύνδεσης αυτής από το 2009. Η σύνδεση κρίνεται ενδεδειγμένη, διότι διέρχεται από περιοχή οριζοντιογραφικά επίπεδη, αδόμητη και με γεωργική χρήση, ενώ παράλληλα απαιτούνται μικρής αξίας και έκτασης απαλλοτριώσεις. Με αυτήν, το Αγρίνιο θα αποκτήσει ασφαλή πρόσβαση στην Ιόνια οδό αλλά και στα στα ΒΙΟΠΑ, που προβλέπονται στο Γ.Π.Σ. Αγρινίου. Η πραγματοποίηση της σύνδεσης αυτής θα σημάνει και τη σύνδεση του Αγρινίου με το λιμάνι του Πλατυγιαλίου και αποτελεί τμήμα της σύνδεσης του Δυτικού με τον Ανατολικό Άξονα και τον Ε65 (Πλατυγιάλι – Ιόνιος – Αγρίνιο – Καρπενήσι – Λαμία).
Επιλέγοντας ως βέλτιστη λύση τη συντομότερη ευθεία, προκρίνεται η κατασκευή κόμβου στο Αγγελόκαστρο, συνδέοντας την Ιόνια οδό με τη δυτική πλευρά του Αγρινίου. Ο δρόμος αυτός θα είναι σχεδόν εν επαφή με το Στρατιωτικό Αεροδρόμιο, το οποίο είναι ισάξιο του Ακτίου και του Αράξου και το οποίο παραδόξως σήμερα ούτε χρησιμοποιείται για στρατιωτικούς σκοπούς -καθότι καταργήθηκε η Σμηναρχία Μάχης- αλλά ούτε και υπάρχει καμία πρόβλεψη για να αξιοποιηθεί αυτή η τεράστια υποδομή.
Η κάθετη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια οδό είναι επιβεβλημένη, συνιστά πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας και των τοπικών φορέων και θα πρέπει να συνδυασθεί με την ανακατασκευή του οδικού δικτύου της παλαιάς εθνικής οδού του Αγρινίου. Το οδικό αυτό δίκτυο παραμένει εξαιρετικά προβληματικό με το οδόστρωμα σε κακή κατάσταση, με αποτέλεσμα να παρατηρείται μεγάλος όγκος τροχαίων ατυχημάτων, πολλά εκ των οποίων μάλιστα θανατηφόρα. Το Υπουργείο δεν έχει δείξει οποιαδήποτε μέριμνα για την αποκατάσταση των προβλημάτων της εθνικής οδού, η οποία χρησιμοποιείται καθημερινά από πλήθος διερχομένων. Απαιτείται συνεπώς άμεσα η ενεργοποίηση του Υπουργείου για την ανακατασκευή της οδού και συγκεκριμένα του επικίνδυνου τμήματος από τον Κόμβο Κεφαλοβρύσου έως και τον Κόμβο Κουβαρά. Δεν θα πρέπει δε να λησμονείται ότι το 70% της εθνικής οδού βρίσκεται εντός σχεδίου πόλης.
Κατόπιν αυτών, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός :
1. Υπάρχει συγκεκριμένος σχεδιασμός για την κατασκευή κάθετης σύνδεσης του Αγρινίου με την Ιόνια οδό ; Αν ναι τι πρόβλεψη υπάρχει για τη χρηματοδότηση του έργου και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα των σχετικών εργασιών;
2. Σκοπεύει το Υπουργείο να προβεί σε ανακατασκευή της παλαιάς εθνική οδού του Αγρινίου (Κόμβος Κεφαλοβρύσου έως Κόμβος Κουβαρά), ώστε να αντιμετωπισθούν τα προβλήματα αυτής;
Ο ερωτών Βουλευτής

Δημήτρης Κωνσταντόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου