Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2017

Ο Μητσος στην εκκλησια-Γραφει ο Νακος Κορδονουρης

Ο Μήτσος στην Εκκλησία
----------------------------------------
Ο κάθε εορτάζων, σε όλους τους τόπους... συνηθίζεται όταν είναι η τιμητική του Αγίου του, να ντύνεται με τα καλύτερά του ρούχα να πηγαίνει στην Εκκλησία.. να λαμβάνει έτσι τις ευχές και τα "χρόνια πολλά" από φίλους, και συντοπίτες του.
Ο Μήτσος όμως,  γύρω στα σαράντα του..στην εκκλησία δεν είχε πατήσει ποτέ.. Μόνο η καμπάνα του θύμιζε κατά που έπεφτε.. Προτιμούσε να πιάνει μια ραχούλα..και παίζοντας την φλογέρα του.. ν'αγναντεύει από ψηλά τα προβατάκια του που έβοσκαν
Αφού κόντευε του Αϊ Δημητρίου..από μέρες είχε αρχίσει η γριά μάνα του το ψηστήρι.
-Μήτσο πρέπει να πας στην Εκκλησιά...
Μεθαύριο τ' Αϊ Δημητριού που 'ναι  τ'όνομά σου θα πας οπωσδήποτε παιδάκι μου!
Ούλοι πάνε στην Εκκλησιά όταν γιορτάζουνε. Εσύ δεν έχεις πάει ποτέ!.. Είναι αμαρτία!...
-Άσε με ρε μάνα, με την εκκλησιά σου
-Να πας Μήτσο μου..να φορέσεις τα καλά σου τα σκουτιά (ρούχα) και να πας.  Να δώκει ο Θεός να παντρευτείς..να βρεις μια γυναίκα να σε συγυρίζει..εγώ μέχρι πότε θα ζω...
-Αφού ρε μάνα δεν έχω πάει ποτέ..δεν ξέρω πως είναι..τι πρέπει να κάμω εκεί στην Εκκλησιά...
-Δεν είναι τίποτα Μήτσο μου.. ότι θα κάνουνε οι άλλοι, θα κάνεις κι εσύ το ίδιο...
Ο Μήτσος δεν το είχε σκοπό να πάει..αλλά όταν άκουσε ότι ενδέχεται να τον βοηθήσει να βρει γυναίκα..σου λέει..κάτσε να πάω καμιά βόλτα..μεθαύριο που θα παντρευτώ..να μην ξέρω να σταθώ εκεί μέσα;...
-Καλά μάνα..θα ιδούμε...
Την παραμονή..αφού γύρισε το απόγευμα από τα πρόβατα..είδε την μάνα του να παλεύει κάτι εκεί στην κουζίνα...
-Καλώς τονε! Κάτσε λίγο να πλύνω τα χέρια μου από τα ζυμάρια και θα σου βάλω να φας.
-Τι παλεύεις εκεί μάνα;...
-Φτιάχνω γλυκό για τη γιορτή σου... Ταχειά (αύριο πρωί) όπως είπαμε!.... Έχω βάλει αλυσίβα..στο τσουκάλι.. να λουστείς, να ξουριστείς..να βάλω κι εγώ λίγα κάρβουνα στην παπίτσα (σίδερο προ ηλεκτρικού) να σου σιδερώσω τα σκουτιά (τα ρούχα)...να πας στην Εκκλησιά.
-Καλά μάνα..θα πάω...
Την άλλη μέρα σηκώθηκε ο Μήτσος να ντυθεί..σ'εκείνο το παντελόνι με το ζόρι χωρούσε μέσα..από την τελευταία φορά που το είχε φορέσει..πριν από δέκα χρόνια.. είχε πάρει είκοσι κιλά...
Ξεκίνησε για την Εκκλησία...περίμενε με τρόπο να έρθει κάποιος να μπει μέσα, να τον παρακολουθήσει τι κάνει.. να το κάνει κι εκείνος... Μπήκε κάποιος..εκεί γύρω στην ηλικία του...από πίσω ο Μήτσος... Τον σταυρό του ο μπροστινός..τον σταυρό του κι ο Μήτσος... Κερί ο μπροστινός..κερί κι ο Μήτσος.. Προχώρησε λίγο μπροστά ο μπροστινός..από κοντά κι Μήτσος..πήγε κάθισε πίσω του. Όταν έκανε το σταυρό του ο μπροστινός..τον έκανε κι ο Μήτσος..
Κάποια στιγμή που βγήκε ο παπάς να πει "τα σα εκ των σων" γονάτισαν όλοι κάτω..γονάτισε κι ο Μήτσος..αλλά έτσι όπως ήταν στην τσίτα το παντελόνι του κάνει ένα "κρακ" και σκίζεται... Όπως ήταν σκυφτός φαινόταν ο κώλος του..οπότε αυτός που ήταν πίσω του..θέλοντας να του το πει..τον ακουμπάει στον κώλο. Ο Μήτσος νόμισε ότι κι αυτό ήταν μέρος την τελετής... κι έπιασε κι αυτός τον κώλο του μπροστινού του... Γυρίζει ο μπροστινός του και αστράφτει μία στα μούτρα του Μήτσου..οπότε κι ο Μήτσος με την σειρά του έκανε το ίδιο στον πίσω του.... Καταλαβαίνει κανείς μετά τι έγινε..ο Μήτσος μη αντέχοντας το ξύλο σηκώθηκε κι έφυγε για το σπίτι.
-Μήτσο μου γιατί γύρισες νωρίς..αφού δεν σχόλασε η Εκκλησιά ακόμα..
-Άσε με ρε μάνα μην μου ξαναπείς για Εκκλησιά...
-Γιατί δεν σου άρεσε;...
-Όχι δεν μου άρεσε.
-Άμα καθόσουνα μέχρι να σχολάσει θα έπαιρνες και αντίδωρο...
-Δεν έκατσα ρε μάνα.. Εγώ μόλις γονατίσαμε κάτω κι' αρχίσανε μετά τα κωλοπιασίματα και οι φάπες...σηκώθηκα κι έφυγα.....
------------Νάκος Κορδονούρης----------------

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου